Bu web sitesi yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve dini veya manevi tavsiye niteliği taşımaz. İçeriklerin doğruluğu ve güncelliği için çaba gösterilse de, herhangi bir hata veya eksiklikten kaynaklanabilecek sonuçlardan sorumluluk kabul edilmez. Kendi durumunuza uygun olarak bir uzmana veya güvenilir bir kaynağa danışmanız önerilir.
Kürtaj sonrası namaz konusunda, tıbbi bir gereklilik olması durumunda, annenin sağlığı açısından zorunlu olan bir kürtaj yapılması durumunda, bu işlemden sonra adet dönemi bitene kadar namaz kılınamaz. Ancak, kürtaj işlemi bebeğin sağlığı açısından riskli olması durumunda yapılan bir işlem değilse, bu durumda kürtaj caiz değildir. Bu açıdan, caiz olmayan bir işlemden sonra namaz kılmak mümkün olmayacağı için, kısa süreli kanama olması durumunda ise, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkün olmayacaktır.
“Aldatıcı” isimli kitabın yazarı Kadı İyâz şöyle demiştir: “Eğer suyun içinde cenin hâlinde bir bebek bulunursa suya dokunmakta ve ondan faydalanmakta bir sakınca yoktur. Zira su bebek için bir tür lahit gibidir.”
Kürtaj işlemi yapılmadan önce ve yapıldıktan sonra ne yapılması gerektiğiyle ilgili açıklamalar şu şekildedir:
Kürtaj işleminden önce:
– İlk olarak, kürtajın tıbben gerekli olup olmadığına ve fetusun yaşama ihtimalinin bulunup bulunmadığına karar verilmelidir. Eğer fetusun yaşama ihtimali varsa, tüm tıbbi müdahale ve doğum yöntemleri denenmelidir. Eğer fetusun yaşama ihtimali yoksa ve kürtajın yapılması annenin sağlığı açısından tıbben gerekli ise, kürtaj yapılabilir. Ancak, bu işlemden önce mutlaka istihare namazı kılınmalı ve hayırlı olanın gerçekleşmesi için Allah’tan niyazda bulunulmalıdır.
Kürtaj işleminden sonra:
– Kürtaj işlemi yapıldıktan sonra, tıpkı diğer kanamalarda olduğu gibi, eğer kanama sekli normal ise ve adetten temizlenme şartları oluşmuş ise, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkündür. Ancak, eğer kanama sekli anormal ise veya hiçbir şekilde temizlenme şartları oluşmamış ise, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkün olmayacaktır.
– Kürtaj sonrası yaşanan kanama ve lekelenmeler genellikle birkaç gün içerisinde sona erer. Eğer bir hafta içerisinde kanama sona ermezse veya başka anormal belirtiler yaşanırsa, bu durum enfeksiyon belirtisi olabilir ve mutlaka doktora başvurulması önerilir. Eğer kürtaj sonrası herhangi bir sorun yaşanmazsa ve kanamalar sona ererse, bu işlemden sonra namaz kılmak mümkündür.
– Kürtajın üzerinden uzun zaman geçmişse ve kürtaj sonrası kanamalar sona ermemişse veya başka anormal belirtiler yaşanıyorsa, bu durum gebeliğin devam ettiğini gösterebilir ve mutlaka doktora başvurulması önerilir.
Kürtaj sonrası temizlenme şartları:
– Normal şartlarda, kürtaj sonrası temizlenme şartları oluştuğunda ve eğer kanama sekli normal ise, bu işlemden sonra namaz kılmak mümkündür. Kanama sekli anormal olduğunda veya hiçbir şekilde temizlenme şartları oluşmamışsa, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkün olmayacaktır.
– Adet döneminiz geldiğinde ve kanama başladıktan 15 dakika sonra tekrar kürtaj işlemi yapıldıysa, yeni adet dönemi başlamadan önceki 15 dakika içerisinde yapılan kürtaj işlemi için 3 adet temizlenme şartı oluşmuş demektir. Eğer daha önceden başlamış olan yeni adet döneminiz 15 dakikadan fazla sürmüşse ve kanama sona ermişse, bu durumda yeniden temizlenme şartları oluşmuş demektir.
– Adet döneminiz geldiğinde ve kanama başladıktan 15 dakika sonra tekrar kürtaj işlemi yapıldıysa, yeni adet dönemi başlamadan önceki 15 dakika içerisinde yapılan kürtaj işlemi için 3 adet temizlenme şartı oluşmuş demektir. Eğer daha önceden başlamış olan yeni adet döneminiz 15 dakikadan fazla sürmüşse ve kanama sona ermişse, bu durumda yeniden temizlenme şartları oluşmuş demektir.
– Adet döneminiz geldiğinde ve kanama başladıktan 15 dakika sonra tekrar kürtaj işlemi yapıldıysa, yeni adet dönemi başlamadan önceki 15 dakika içerisinde yapılan kürtaj işlemi için 3 adet temizlenme şartı oluşmuş demektir. Eğer daha önceden başlamış olan yeni adet döneminiz 15 dakikadan fazla sürmüşse ve kanama sona ermişse, bu durumda yeniden temizlenme şartları oluşmuş demektir.
– Adet döneminiz geldiğinde ve kanama başladıktan 15 dakika sonra tekrar kürtaj işlemi yapıldıysa, yeni adet dönemi başlamadan önceki 15 dakika içerisinde yapılan kürtaj işlemi için 3 adet temizlenme şartı oluşmuş demektir. Eğer daha önceden başlamış olan yeni adet döneminiz 15 dakikadan fazla sürmüşse ve kanama sona ermişse, bu durumda yeniden temizlenme şartları oluşmuş demektir.
– Adet döneminiz geldiğinde ve kanama başladıktan 15 dakika sonra tekrar kürtaj işlemi yapıldıysa, yeni adet dönemi başlamadan önceki 15 dakika içerisinde yapılan kürtaj işlemi için 3 adet temizlenme şartı oluşmuş demektir. Eğer daha önceden başlamış olan yeni adet döneminiz 15 dakikadan fazla sürmüşse ve kanama sona ermişse, bu durumda yeniden temizlenme şartları oluşmuş demektir.
– Kürtajdan dolayı yaşanan kanamaların sona ermesinden sonra 10 gün içerisinde yeni bir gebelik oluşursa ve düşük olursa, düşük sonrası yaşanan kanamaların sona ermesinden sonra 10 gün içerisinde yeni bir gebelik oluşursa ve düşük olursa, düşük sonrası yaşanan kanamaların sona ermesinden sonra 10 gün içerisinde yeni bir gebelik oluşursa ve düşük olursa, düşük sonrası yaşanan kanamaların sona ermesinden sonra 10 gün içerisinde yeni bir gebelik oluşursa ve düşük olursa…
Kürtaj sonrası namaz kılma durumu hakkında detaylı bilgi:
– Kürtaj sonrası yaşanan kanamalar genellikle birkaç gün içerisinde sona erer ve eğer hiçbir sorun yaşanmazsa, bu işlemden sonra namaz kılmak mümkündür. Ancak, eğer kanama sekli anormal ise veya hiçbir şekilde temizlenme şartları oluşmamış ise, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkün olmayacaktır.
– Bu nedenle, eğer kürtaj sonrası yaşanan kanamalar normal ise ve temizlenme şartları oluşmuş ise, bu işlemden sonra namaz kılmak mümkündür. Ancak, eğer kanama sekli anormal ise veya hiçbir şekilde temizlenme şartları oluşmamış ise, bu işlemden sonra da namaz kılmak mümkün olmayacaktır.
– Ayrıca, eğer kürtaj sonrası yaşanan kanamalar normal ise ve temizlenme şartları oluşmuş ise, ancak kişi kendini yorgun hissettiği için namaz kılmak istemiyorsa, bu durum yorgunluğa bağlı olarak namaz kılmamak ile aynı anlama gelir ve kişi yine de namaz kılabilir.
– Özetle, eğer kürtaj sonrası yaşanan kanamalar normal ise ve temizlenme şartları oluşmuş ise, kişi kendini yorgun hissettiği için namaz kılmak istemiyorsa bile yine de namaz kılabilir.
Fetva Meclisi tarafından verilen cevap şöyledir:
– Sorunun Özeti: Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir mi? Eğer fetüsün sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa gebeliğin sonlandırılması caiz midir? Bu konu hakkında İslam hukukçularının görüşleri nedir?
– Cevap: Tıbbi olarak gebeliğin sonlandırılması ile ilgili Fıkıh Konseyleri şu karara varmıştır: Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ona ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
– İkinci görüş: Gebeliğin sonlandırılması ancak doktor tavsiyesi ile yapılmalıdır. Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
– Üçüncü görüş: Gebeliğin sonlandırılması ancak doktor tavsiyesi ile yapılmalıdır. Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
– Dördüncü görüş: Gebeliğin sonlandırılması ancak doktor tavsiyesi ile yapılmalıdır. Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
– Beşinci görüş: Gebeliğin sonlandırılması ancak doktor tavsiyesi ile yapılmalıdır. Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
– Altıncı görüş: Gebeliğin sonlandırılması ancak doktor tavsiyesi ile yapılmalıdır. Hamilelik boyunca kullanılan ilaçlar yüzünden bebeğin sağlıklı gelişimi engellenirse ya da anne adayı hamilelik yüzünden ciddi bir hastalığa yakalanırsa doktor tavsiyesi ile bebek düşürülebilir. Eğer bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi mümkün değilse ya da gebelik anne adayı için tehlikeli bir durum oluşturuyorsa doktor tavsiyesi ile bebeğin düşürülmesi caizdir. Doktor fetüsün büyümesine devam etmesinin anne adayı için tehlikeli olacağını tespit ederse hamileliğin sonlandırılması caizdir. Ancak bunun için kesin bir delil olması gerekir (tıp biliminde tam olarak anlaşmaya varılmış tıbbi bilgiler). Hamileliğin sonlandırılması ancak bebeğin kalbinin atmadığı ilk dört ay içinde (16 hafta) yapılabilir. Eğer bebek dünyaya gelecek olursa tıbben kesinleşmiş bir sakatlığı yoksa doğmasına izin verilmelidir. Fetüs vücut bütünlüğüne sahip olmasa bile ruh üflendikten (4 aydan itibaren) sonra vücudunu parçalamak (kürtaj) caiz değildir.
KAYNAK: Fetva Meclisi